Over Ons

Wij helpen mensen met psychische klachten die daardoor vastlopen in het leven. Wij geloven dat een systemische blik de basis vormt voor herstel.

Wij werken samen aan herstel. Onze aanpak is positief (gericht op herstel), pragmatisch (passend en bruikbaar in jouw leven) en persoonlijk (passend bij wat jij nodig hebt).

MoleMann over ons

Organisatie

De organisatie-inrichting van MoleMann kenmerkt zich door kleinschalige vestigingen ondersteund door een centraal Servicebureau. Vanuit Amersfoort, waar het Servicebureau gevestigd is, stuurt het bestuur de vestigingen aan. De teams op de vestigingen worden op hun beurt aangestuurd door een leidinggevende behandelaar of specialist. De teamomvang is zodanig dat het de gewenste professionaliteit en een multidisciplinaire mix biedt, waarbij ieders bijdrage zichtbaar blijft.

De medezeggenschap van MoleMann is belegd bij de Ondernemingsraad, de Cliëntenraad en de Medische Staf. De OR, CR en MS brengen zowel gevraagd als ongevraagd advies uit aan het bestuur.

De Raad van Commissarissen houdt toezicht op het bestuur van MoleMann. De RvC bestaat uit Hans de Goeij (vz), Anja de Bree en Paul Hendriks.

Het bestuur van MoleMann bestaat uit Rebecca Vlagsma en Brechta Kuijpers.

MoleMann directie

Kwaliteit

KWALITEIT

Het is onze kerntaak om goede en veilige zorg te leveren aan cliënten. Wij doen dat al 20 jaar met goed opgeleide professionals en het systemische gedachtengoed als werkwijze. Wij monitoren de kwaliteit van zorg continu, en zijn altijd op zoek naar mogelijkheden om de zorg te verbeteren.

Cliëntenraad

De Cliëntenraad van MoleMann is bestemd voor patiënten en familieleden en/of verzorgers van patiënten. Het doel is het behartigen van de gemeenschappelijke belangen van de patiënten. Dit houdt o.a. in het bewaken van de kwaliteit van de zorg die MoleMann biedt aan haar patiënten.

Compliment en klacht

Jouw ervaring met onze zorg is belangrijk voor ons. Dus horen we graag over zaken die goed gaan en zaken die minder goed gaan. Zo kunnen we onze zorg blijven verbeteren.
i
i

Hoe het begon

Contact

SPOED

Omdat MoleMann Mental Health geen crisisdienst heeft, adviseren wij je in geval van spoed of een crisissituatie de huisartsenpost te bellen. Is er sprake van een levensbedreigende situatie, bel dan het alarmnummer 112. Tot aan de intake blijft je huisarts het eerste aanspreekpunt. Je kunt ook gebruik maken van de hulplijn van 113 Zelfmoordpreventie (bel 0800-0113 of chat via www.113.nl)

GEEN SPOED

Heb je een vraag over onze behandelingen en de mogelijkheden om door te verwijzen? Kijk bij de pagina voor verwijzers of neem rechtstreeks contact op met de Locaties.

Heb je een vraag over onze organisatie en de ondersteunende afdelingen op het servicebureau, neem dan contact op met het hoofdkantoor
Voor persvragen kun je terecht bij onze afdeling Communicatie via communicatie@molemann.nl

AFSPRAAK AFZEGGEN

Kun je niet op een afspraak komen? In principe kun je op werkdagen tot 24 uur van tevoren jouw afspraak afzeggen of verzetten. Zo kunnen wij in de vrijgekomen tijd proberen iemand anders te helpen. Houd er rekening mee dat afzeggen van een afspraak jouw herstel kan vertragen. In veel gevallen is beeldbellen ook mogelijk. Overleg met je behandelaar.

Je kunt een annulering doorgeven per telefoon, voicemail en e-mail. De contactgegevens van de vestiging vind je onder locaties. Voorkom bijkomende kosten, zeg op tijd af.