Compliment

BEN JE TEVREDEN?

Jouw ervaring met onze zorg is belangrijk voor ons. Dus horen we graag over zaken die goed gaan en zaken die minder goed gaan. Zo kunnen we onze zorg blijven verbeteren.
Wil je ons graag complimenteren over de goede zorg die je kreeg? Schroom niet om deze al tijdens de behandeling met je behandelaar te delen of te mailen aan kwaliteit@molemann.nl.

Onze zorg kun je ook waarderen via www.zorgkaartnederland.nl. Hiermee help je niet alleen MoleMann, maar ook anderen die op zoek zijn naar een zorgverlener.

Klacht

niet helemaal tevreden?

Samen met onze collega’s zetten we ons in om de beste zorg te bieden. Toch is het mogelijk dat je soms niet helemaal tevreden bent. Bijvoorbeeld over de manier waarop we met jou gecommuniceerd hebben.  Of waren er  vooraf andere verwachtingen over ons aanbod en is het vervolgens heel anders gelopen. We raden aan daar niet mee rond te blijven lopen maar jouw ervaringen met ons te delen. We zoeken graag naar een oplossing. Zo verbeteren we de kwaliteit van onze zorg. Hieronder informeren we je hoe je dat kunt doen.

Klachtopvang

Je kunt je klacht het beste rechtstreeks vertellen aan degene die ervoor verantwoordelijk is of diens leidinggevende. Door met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren komen we hopelijk snel tot een oplossing. De leidinggevende van de vestiging is bereikbaar via de zorgadministratie.

Informele klachtbehandeling door de klachtenfunctionaris

Heeft de eerste klachtopvang jouw onvrede niet weggenomen of wil je deze stap overslaan? In dat geval kun je terecht bij onze externe klachtenfunctionaris. Deze is te bereiken via het Centraal Bureau voor Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ):

CBKZ t.a.v. klachtenfunctionaris MoleMann B.V.
Antwoordnummer 570
4200 WB  GORINCHEM
E: klachten@cbkz.nl
T: 0183-682829

De klachtenfunctionaris kan op een laagdrempelige en informele wijze bemiddelen bij jouw klacht. De klachtenfunctionaris is onpartijdig en onafhankelijk en kan jou ook meer vertellen over de klachtenprocedure en eventuele vervolgmogelijkheden. Het doel van de behandeling door de klachtenfunctionaris is om samen met MoleMann tot een oplossing te komen voor jouw klacht.

Formele procedure bij de klachtencommissie

Het is ook mogelijk om de klacht voor te leggen aan een onafhankelijke klachtencommissie. Binnen de jeugdzorg kan dat altijd direct. De klachtencommissie zal na behandeling een uitspraak doen en kan de bestuurder van onze organisatie adviseren om bepaalde stappen te zetten. Ook de klachtencommissie is te bereiken via het Centraal Bureau voor Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ):

CBKZ t.a.v. Klachtencommissie MoleMann
Antwoordnummer 570
4200 WB  GORINCHEM
E: klachtencommissie@cbkz.nl
T: 0183-682829

Geschillencommissie

Het kan voorkomen dat je het niet eens bent met de wijze waarop jouw klacht is behandeld of dat je ontevreden bent over de uitkomst daarvan. Wanneer je volwassenenzorg van ons ontvangt heb je in dat geval nog de mogelijkheid om jouw klacht in de vorm van een geschil in te dienen bij de geschillencommissie. Zij kunnen een bindende uitspraak doen over het geschil.

Geschillencommissie Zorg
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
T: 070 310 53 80
W: De Geschillencommissie Zorg

Vertrouwenspersoon Jeugd

Heb je te maken met jeugdhulp? En wil je advies, heb je een vraag of een klacht? De vertrouwenspersonen van Jeugdstem en Adviespunt Zorgbelang helpen je verder. De vertrouwenspersonen zijn onafhankelijk en hebben geheimhoudingsplicht.
T: 088 555 1000
W: Vertrouwenspersonen jeugd

Meer weten?

Voor meer informatie verwijzen wij je naar onze klachtenregeling. Heb je een vraag met betrekking tot de klachtenregeling? Dan kun je mailen naar klacht@molemann.nl.