Onze drie beloftes
01 - Samenwerken in kleinschalige teams
We werken samen op fijne werkplekken en in kleine teams waar iedereen elkaar persoonlijk kent. De lijnen zijn kort en we omarmen de kracht van diversiteit. Er zijn teamuitjes, lokale ‘lekker & gezond werken’-budgetten en er is veel oprechte aandacht voor elkaar.
02 - Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling
Kennisdeling is een belangrijk onderdeel van ieders persoonlijke ontwikkeling. Naast persoonlijke studie- en ontwikkelbudgetten vinden we het net zo belangrijk om van elkaar te leren. Alle nieuwe medewerkers bieden we een tweedaagse opleiding in systemisch werken.
03 - Werkplezier door professionele vrijheid
MoleMann staat voor het combineren van een duidelijke gedeelde visie met professionele vrijheid en eigen inbreng. Op de werkvloer werken we samen, leren we van elkaar en consulteren we elkaar. Wij werken evidence-based en spannen ons in om een behandelplan persoonlijk te maken en maatwerk te leveren.
Wat zeggen collega's over MoleMann?
MoleMann’ers zijn trots op hun werk en geven MoleMann als werkgever een hoge waardering.
Maak kennis met een aantal collega’s en ontdek hun ervaringen.

“Met mijn helikopterview houd ik zicht op alle praktische, ondersteunende zaken die via het Servicebureau lopen. Ik vind het interessant om de achtergrond van de psychiatrische zorg op deze indirecte manier te leren kennen. Ik leer iedere dag wel iets nieuws.”
Karin, Officemanager Servicebureau
Kennisdeling is een belangrijk onderdeel van ieders persoonlijke ontwikkeling. Naast persoonlijke studie- en ontwikkelbudgetten vinden we het net zo belangrijk om van elkaar te leren.

"Ik ben blij dat ik in mijn werk indirect aan de zorgverlening kan bijdragen door de MoleMann-collega’s te ontzorgen. Ik maak het de collega’s graag makkelijker en stel me toegankelijk op voor al hun vragen.”
Chantalle, HR-medewerker Servicebureau
De medewerkers van het Servicebureau in Amersfoort zorgen ervoor dat de behandelaren op de vestiging optimaal ondersteund worden, zodat zij zoveel mogelijk tijd en aandacht aan cliënten kunnen besteden.

“Het samenwerken met professionals in combinatie met vakkundige vrijheid in behandelingen en het samen met de cliënt werken aan herstel, zijn er na 20 jaar nog steeds. En dat is nog steeds de kracht.”
Henk, Systeemtherapeut – MoleMann Almere
Bij de oprichting van MoleMann Mental Health in 2004 was systemisch werken nog niet zo in zwang. Er werd echt aan iets nieuws gewerkt. Iemands context betrekken is nu veel meer gemeengoed geworden. Maar met het echte systemische denken wordt nog altijd verschil gemaakt.

“Met mijn helikopterview houd ik zicht op alle praktische, ondersteunende zaken die via het Servicebureau lopen. Ik vind het interessant om de achtergrond van de psychiatrische zorg op deze indirecte manier te leren kennen. Ik leer iedere dag wel iets nieuws.”
Karin, Officemanager Servicebureau
Kennisdeling is een belangrijk onderdeel van ieders persoonlijke ontwikkeling. Naast persoonlijke studie- en ontwikkelbudgetten vinden we het net zo belangrijk om van elkaar te leren.

"Ik ben blij dat ik in mijn werk indirect aan de zorgverlening kan bijdragen door de MoleMann-collega’s te ontzorgen. Ik maak het de collega’s graag makkelijker en stel me toegankelijk op voor al hun vragen.”
Chantalle, HR-medewerker Servicebureau
De medewerkers van het Servicebureau in Amersfoort zorgen ervoor dat de behandelaren op de vestiging optimaal ondersteund worden, zodat zij zoveel mogelijk tijd en aandacht aan cliënten kunnen besteden.

“Het samenwerken met professionals in combinatie met vakkundige vrijheid in behandelingen en het samen met de cliënt werken aan herstel, zijn er na 20 jaar nog steeds. En dat is nog steeds de kracht.”
Henk, Systeemtherapeut – MoleMann Almere
Bij de oprichting van MoleMann Mental Health in 2004 was systemisch werken nog niet zo in zwang. Er werd echt aan iets nieuws gewerkt. Iemands context betrekken is nu veel meer gemeengoed geworden. Maar met het echte systemische denken wordt nog altijd verschil gemaakt.
Een cultuur van samen werken aan herstel
MoleMann heeft drie kernwaarden die onze cultuur beschrijven en aangeven hoe we met elkaar omgaan.
01 - Persoonlijk
Werk je bij MoleMann, dan houd jij rekening met de unieke behoeften, ervaringen en omstandigheden van elk individu, ook die van je collega’s. Het werken in kleine teams vraagt om hechte samenwerking, waarin iedereen zich persoonlijk gewaardeerd en gehoord voelt. We erkennen en respecteren elkaars achtergronden, ervaringen en expertises en moedigen het aan om aan diversiteit te ontdekken in samenwerking. We combineren onze gedeelde visie met professionele vrijheid en eigen inbreng. We stimuleren kennisdeling als onderdeel van persoonlijke ontwikkeling.
02 - Positief
Werk je bij MoleMann, dan heb je in de basis een positieve kijk op je omgeving. Je bent optimistisch en gedijt goed in de hoopvolle sfeer binnen onze organisatie. We communiceren op een open en respectvolle manier. Er is ruimte voor het delen van ideeën, voor meningsverschillen en voor het leren van fouten. We zijn empathisch, flexibel en hechten veel waarde aan een veilige werkomgeving.
03 - Pragmatisch
Werk je bij MoleMann, dan denk je in mogelijkheden en kansen. Je bent realistisch en doorziet de complexiteit van de ggz, maar dat staat je niet in de weg. Onze organisatie is plat en de lijnen zijn kort. Collega’s werken samen om werkbare oplossingen te vinden; van het elimineren van dagelijkse tijdvreters tot de meest complexe problemen. Protocollen en richtlijnen zijn er om ons werk te ondersteunen en de kwaliteit te verbeteren. Wij werken evidence-based en spannen ons in om een behandelplan persoonlijk te maken en maatwerk te leveren.
Twintig jaar ervaring in systemisch werken
MoleMann Mental Health werd in 2004 opgericht door twee psychiaters, Ronald Mann en Nico Moleman. Hun missie: de geestelijke gezondheidszorg beter en toegankelijker maken. Er een plek van maken waar je een familielid of goede vriend zou adviseren naartoe te gaan.
