Cliëntenraad

De Cliëntenraad van MoleMann is bestemd voor patiënten en familieleden en/of verzorgers van patiënten. Het doel is het behartigen van de gemeenschappelijke belangen van de patiënten. Dit houdt o.a. in het bewaken van de kwaliteit van de zorg die MoleMann biedt aan haar patiënten.

 

Leden Cliëntenraad

De Cliëntenraad kan bestaan uit patiënten, ex-patiënten, naasten, familieleden. MoleMann kent geen aparte familieraad. Onze Cliëntenraad bestaat uit tenminste drie leden.

 

Rechten Cliëntenraad

  • Recht op informatie; MoleMann moet de Cliëntenraad alle informatie geven die nodig is om de taak goed uit te oefenen.
  • Recht op overleg; de Cliëntenraad overlegt regelmatig met de directie over het beleid, voortgang en integriteit van MoleMann.
  • Recht op advies; de Cliëntenraad kan gevraagd of ongevraagd de directie adviseren.

Het bestuur van MoleMann moet bij grote beslissingen (oa. verhuizingen, wijzigingen in directie, bestuursleden etc.) altijd rekening houden met het advies van de Cliëntenraad. De raad functioneert als onafhankelijk adviesorgaan, zoals ook vastgesteld in de WMCZ (Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen).

 

Contact

De Cliëntenraad vindt het belangrijk te weten wat er leeft of speelt bij cliënten van Molemann. Alleen dan kunnen zij iedereen goed vertegenwoordigen. Laat het hen daarom weten.
clientenraad@molemann.nl.

Desgewenst kun je hen anoniem benaderen via:
Cliëntenraad MoleMann
Henry Dunantstraat 40
3822 XE Amersfoort

MoleMann clientenraad