Op de pagina van de vestiging is te zien wat de huidige wachttijd is tussen ontvangst van de verwijsbrief en het intakegesprek. Dit wordt elke maand bijgewerkt. Helaas is bij een aantal vestigingen het aantal mensen dat geholpen wil worden groter dan het aantal mensen dat wij op dit moment kunnen helpen. Wij doen ons best om de wachttijd zo kort mogelijk te houden. Na het intakegesprek wordt in principe gelijk een vervolgafspraak gepland en kan de behandeling beginnen.
Wanneer de wachttijd voor u toch te lang blijkt, kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Alle zorgverzekeraars bieden kosteloos zorgadvies aan. Zie ook mijnzorgverzekeraar.nl.
U kunt ook een regionale cliëntenorganisatie zoals een zelfregiecentrum benaderen voor ondersteuning. Op de website van MINDAtlas kunt u zoeken naar een organisatie bij u in de buurt.
Ook is het mogelijk om met de hulpverleners van MIND Korrelatie bellen. Zij kunnen overbruggingshulp bieden van 1 tot 5 gesprekken.
Let op: Heeft u een zorgverzekering bij één van de VGZ labels (VGZ, VGZ Bewust, IZA, IZZ -VGZ voor de zorg, UMC, Univé, United Consumers VGZ, ZEKUR) of bij a.s.r. ziektekostenverzekeringen labels (a.s.r., a.s.r. ik kies zelf) dan is het mogelijk dat de wachttijd langer is. Mocht u hierover vragen hebben dan kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar voor wachtlijstbemiddeling.