U bent hier

Praktische informatie

Bij MoleMann kunt u terecht voor basis GGZ en specialistische GGZ. Zowel de basis GGZ als de specialistische GGZ vallen onder de Zorgverzekeringswet (Zvw) en worden vergoed vanuit de basisverzekering. De precieze vergoeding is afhankelijk van het soort verzekering (natura- of restitutiepolis), de polisvoorwaarden en het eigen risico. Voor informatie over uw specifieke situatie verwijzen wij u daarom naar uw zorgverzekeraar. MoleMann heeft contracten met de meeste zorgverzekeraars.

Uw behandeling valt onder het eigen risico van uw zorgverzekering. Dit eigen risico geldt alleen voor volwassenen (vanaf 18 jaar) en is € 385,-. Als u een verhoogd eigen risico heeft afgesproken met uw zorgverzekering, kan dit oplopen tot € 885,-. Uw zorgverzekeraar brengt het eigen risico bij u in rekening. (Let op: de startdatum van uw behandeling is gelijk aan de datum van uw intakegesprek en het eigen risico geldt in het jaar dat uw intakegesprek valt.)

Corona en MoleMann

Aangepaste werkwijze MoleMann in verband met Corona crisis


Een bezoek aan onze vestiging kan alleen plaatsvinden indien u geen klachten heeft die mogelijk kunnen duiden op corona. Indien u één van de volgende vragen met ´ja´ antwoordt, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met de praktijk. Uw afspraak kan dan via telefoon of beeldbellen plaatsvinden. Ook indien u in een verpleeghuis of zorginstelling woont vragen we om eerst met ons te overleggen voor u naar de praktijk komt.

  • Heeft u nu corona?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met corona?
  • Bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden?
  • Heeft u één of meerdere van de volgende symptomen: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, koorts?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met deze symptomen?
  • Bent u in thuisisolatie?

Het Coronavirus heeft Nederland nog steeds in de greep en vraagt van iedereen aanpassingen in het dagelijks leven.  Wij willen u graag veilig blijven kunnen behandelen en  u daarom wijzen op onze werkwijze om alle risico’s te verkleinen:

  • Uw behandeling vindt  face-to-face, telefonisch of digitaal plaats. De face-to-face-contacten worden bij gezondheidsklachten van u of uw behandelaar omgezet naar (beeld)bellen;
  • Indien een afspraak binnen 24 uur wordt afgezegd i.v.m. coronaklachten, wordt de afspraak omzet door ons naar (beeld)bellen en niet geannuleerd;
  • Mochten er andere redenen zijn waardoor uw veiligheid niet meer gewaarborgd kan worden, zoals teveel patiënten op de vestiging, dan kan uw afspraak worden omgezet in (beeld) bellen;
  • Indien een lid van uw gezin/ huishouden met corona besmet is of hierop wordt getest, wordt de afspraak omgezet in (beeld)bellen;
  • Het is prettig als u niet te vroeg naar de afspraak komt, maar precies op de afgesproken tijd;
  • Bij binnenkomst vragen wij u om uw handen te desinfecteren;
  • Wij vragen u indien mogelijk geen gebruik te maken van het toilet; en dit anders te overleggen met uw behandelaar;
  • Helaas schenken wij geen koffie en thee;
  • Wij schudden geen handen en houden minimaal 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen;
  • Wij ventileren veel, dit betekent dat het mogelijk kouder is dan u van ons gewend bent, houdt u rekening met uw kleding?
  • Komt u naar  eén van onze vestigingen, dan willen wij u vragen uw mondkapje te dragen bij binnenkomst en op de gang. Tijdens het gesprek mag het mondkapje weer af.

We volgen de ontwikkeling van het virus, de richtlijnen van het RIVM, het overheidsbeleid en de GGZ-richtlijnen op de voet en nemen komende weken op basis daarvan eventuele aanpassingen op bovenstaand beleid. Voor specifieke informatie en overleg neem s.v.p. contact op met uw behandelaar of uw vestiging. 

Wij realiseren ons, dat bovenstaande maatregelen beperkend zijn, echter de gezondheid van u en onze medewerkers staat voorop.

Wij danken u voor uw begrip.