MoleMann werkt, net als andere ggz-instellingen, met wachtlijsten. De wachttijden kunnen verschillen per locatie. Kijk daarom bij de locatie in jouw postcodegebied om te zien hoe lang je ongeveer moet wachten. Wij doen ons best om de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Omdat we deze maandelijks bijwerken, geven we altijd een realistische wachttijd door.
Wachtlijsten en wachttijden
Wachttijden
Houd er rekening mee dat er bovenop de wachttijd die wij op onze website noemen, extra wachttijd kan zijn door je zorgverzekeraar. Dit komt door budgetafspraken, ook wel “budgetplafonds” genoemd. Elk jaar maken zorgverzekeraars afspraken met zorgverleners, zoals MoleMann, over het maximale bedrag dat gedeclareerd mag worden. Als we dit afgesproken bedrag bij jouw zorgverzekeraar al bereikt hebben, kunnen we tijdelijk geen nieuwe cliënten aannemen die bij die verzekeraar verzekerd zijn. Dit kan betekenen dat je langer moet wachten.
Wat kun je doen als er een budgetplafond is bij jouw zorgverzekeraar?
Neem contact op met de afdeling Zorgbemiddeling van jouw zorgverzekeraar. Zij kunnen je helpen door je te informeren over andere zorgverleners waar je terecht kunt.